Založ si blog

Rómovia, tí u nás naozaj nemajú na ružiach ustlané

Mnohí z nás sme mali a máme možnosť stretávať sa s týmto etnikom takmer denne a veľmi dobre vieme, že v tých ich rodinách mnohé deti chodia nahé a bosé ešte aj v zimných mesiacoch a to hlavne v tých väčších osadách, ale aj na Luniku IX.
No ja tu na tomto blogu chcem poukázať na skutočnosť, ktorú ich rodičia umelo vyvolávajú.
Dnes predpoludním som sa vybral na nákup do jedného väčšieho nemenovaného obchodu a doslova som ľutoval, že som mobilom neodfotografoval jedného asi 7-8 ročného rómskeho chlapca ako bol oblečený. Totiž prichádzal z druhej strany tj. z môjho protismeru spolu so svojim mladším bratom (zhruba 5 ročným) a svojou asi 35 ročnou mamou. (Pochopiteľne ak by som sa odvážil jej syna takto odfotografovať, tak by som riskoval, žeby mi mohla poriadne vynadať lebo na toto sú oni veľmi hákliví). Prvé čo mi udrelo do oči bolo to, že ten starší chlapec mal na nohách naboso obuté letné sandále. Doslova mi prebehol mráz po chrbte a hneď mi bolo jasné, že za akým účelom ho jeho matka takto obliekla. V hornej časti tela bol na dnešné počasie naozaj primerane oblečený, mal na sebe jarnú šušťakovú vetrovku a nohavice, no tie bosé nohy bez ponožiek a vonku bolo hádam 2 stupne nad nulou, tak tá jeho mama by si naozaj zaslúžila poriadné vynadanie.

Môžeme sa potom čudovať, že takmer každý druhý Róm sa nedožije vysokého veku a že už v mladom veku sú mnohí z nich na invalidnom dôchodku?
Ešte to dokážem pochopiť, že takto holé deti behávajú v tých ich veľkých osadách lebo naozaj mnohí z nich nemajú peniaze ani na poriadnu obživu pre svoje deťúrence a tobôž na oblečenie, ale tí, čo žijú v Košiciach, tak tí naozaj svoje deti nemusia nechávať chodiť po meste takto nezodpovedne oblečené lebo po celom meste je takmer denne pri všetkých kontajneroch toľko rôzneho a zachovalého oblečenia, že ak by len trochu mali ich rodičia záujem, tak by svoje deti mohli vyobliekať tak, že by si bežný človek pomyslel, že tí naozaj netrú žiadnu biedu, ale ak  mladá rómska mama chce prísť ľahko k peniazom, tak potom je všetko jasné. Lebo, keď takto svoje dieťa oblečie tak má istotu, že pri hypermarkéte tomuto jej chlapcovi /v daždivom a chladnom počasí v sandáloch na bosých nohách/ dajú ľudia oveľa skôr nejaké centíky.
Ako malý chlapec som ani ja nemal na ružiach ustlané, boli sme štyria súrodenci a naši rodičia mali také nízke príjmi, že tiež si nemohli dovoliť šatiť nás tak akoby chceli a nosievali sme dlhé roky iba také veci, ktoré našim rodičom pre nás darovali také rodiny, ktorým tie veci zostali po ich podstatne starších deťoch, ale vôbec sme sa za to nehanbili, no vyzerá to tak, že Rómovia v dnešných časoch takto robia schválne, aby sa nad nimi štát ešte viac zľutoval a takto iba stále nastavujú svoje dlane. Dajte nám lebo sme chudobní a nemáme prácu ani peniaze!

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7665146x
Priemerná čítanosť článkov: 5204x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy