Založ si blog

Rozprávka o tom ako Fico Rómsku otázku riešil?!

28713_102762293106774_100001190120126_23952_4923815_n

Pred rokom som (z vlastnej iniciatívy) 30 dni zberal od občanov Košíc podpisy, na Hlavnej ulici na moje petičné hárky, aby mestský magistrát konečne prestal platiť z našich daní vývoz nelegálnych skládok komunálneho odpadu z Luníka IX. Zhodou okolnosti práve v tom období (presný dátum si už nepamätám, ale tuším, že to bolo 8., alebo 10.10.2009) sa bývalý premiér vybral na vandrovku po Východoslovenskom kraji. Hneď ako som sa od občanov toto dozvedel, že jeho prvou zastávkou sú Košice a že bude mať stretnutie hlavne s predstaviteľmi Rómských strán na Smetanovej ulici v kultúrnom dome, tak som sa v ten deň rozhodol, že moju protestnú akciu na niekoľko minút preruším a vybral som sa na mojom bicykli ovešanom letákmi (na ktorých som pána premiéra vyzýval k tomu, čo je potrebné v KE urýchlene riešiť) za pánom premiérom k spomenutému kulturáku.

Mimochodom počas zbierania podpisov, som doslova mnohých občanov takmer na kolenách prosil, aby mi podpísali petičný hárok, lebo inak nikdy nedonútime tých neporiadnych Rómov na Luníku IX žiť tak, ako žijú ostatní ľudia. Nebudete mi veriť, ale vyše 500 ľudí mi petíciu nepodpísalo len preto, že sa báli, že ak mi to podpíšu, tak Rómski úžerníci (,ktorí vďaka takému životu aký vedu tí chudobní Rómovia) si dajú toľko námahy, že budú preverovať podpisy a adresy a že potom ich budú za tieto podpisy prenasledovať! Ja som im iba zo zármutkom zakaždým odpovedal: ľudia veď mne sa tu už po prvých dňoch traja Rómovia vyhrážali, že ak s touto akciou neprestanem, tak ma zlikvidujú! Pozrite a som stále tu, veď keď by sa niekto mal skutočne báť, tak predsa by som to musel biť ja ten, kto by sa mal báť najviac toho, že môžem zle dopadnúť, či nie?! No aj napriek tomu ukázali mnohí Košičania svoju veľkú zbabelosť. Všetci by totiž chceli aby už konečne s tými neporiadnymi Rómmi niekto urobil poriadok, ale ak mali veľkú možnosť toho dosiahnuť jediným svojim podpisom, tak sa pokakali.

Pred kultúrnym domom už bola pripravená ochranka a nedočkaví novinári. Fico asi polhodinu meškal, takže som aspoň mal čas premyslieť si to, ako sa k nemu dostať, lebo vo chvíli, keď som svoj bicykel oprel o stenu kultúrneho domu, tak ochrankári zbystrili pozornosť a hneď jeden z nich ku mne podišiel a spýtal sa ma, či budem chcieť hovoriť s pánom premiérom? Preto som z môjho oceľového košíka umiestneného na riadidlách bicykla vybral jednu z mojich kníh: Moju autobiografiu: Keď zatneš slovom…, (tú som totiž ponúkal aj občanom počas zbierania podpisov) a podal som mu ju s tým komentárom, že ju chcem venovať pánovi Ficovi. Ochrankár si knihu prezrel, či v nej nemám náhodou vyrobenú skrýšu pre zbraň a potom mi dal súhlas, že ak dorazí auto s premiérom, tak mi to odovzdanie knihy dovolí. Pochopiteľne, keď Fico konečne dorazil, tak okolo jeho auta boli ihneď novinári, ktorí sa na neho vrhli ako osy na med, takže ja som musel ešte chvíľu počkať. Potom mi ochrankári umožnili aby som s premiérom hovoril osobne aj ja, ale keďže mal naponáhlo, tak som mu nestihol povedať, že tie veľmi vážne problémy, ktoré trápia všetkých Košičanov mám spísané aj na troch hárkoch a že sú vložené v mojej knihe a tak som mu už len stihol rukou ukázať na moje letáky na bicykli, ale ten mi iba poďakoval za knihu a rýchlo sa začal vyhovárať, že mešká na stretnutie a že ak chcem, aby som na neho počkal, že keď skončí rokovanie, tak sa so mnou porozpráva. Nemal som sa kam ponáhľať, veď som nezamestnaný a aj počasie bolo pekné, tak som chvíle čakania venoval pohovoru s novinármi a potom som sa bavil s ochrankármi, žartovali sme o všeličom, len aby nám čas lepšie uplynul.

V čase, keď sa už očakávalo ukončenie premiérovho stretnutia s Rómskymi predstaviteľmi z ich politických strán, jeden z ochrankárov mi začal vysvetľovať, že asi mi nebudú môcť umožniť rozhovor s premiérom, lebo on má ďalšiu cestu do Sobraniec a že toto stretnutie sa už veľmi časovo natiahlo, no ja som sa predsa len rozhodol ešte čakať. Keď vyšiel premiér z budovy, tak znovu ho okamžite obkolesili novinári. Mne už neostávalo nič iné, len vyčkať, keď bude nasadať do auta a v tej chvíli, že ho ešte oslovím. Po odpovediach na otázky novinárov som sa postavil tak, aby ma premiér zaregistroval, tým, že som mu venoval knihu, tak sa nado mnou zľutoval a povedal svojmu vodičovi aby na chvíľu zastavil! Rýchlo sa vyhováral, že už mešká, len aby sa ma čím skôr striasol. Preto som mu povedal, že v mojej knihe má (už spomenuté) tri hárky na ktorých je napísané všetko o čom by som s ním chcel hovoriť. Fico sa mi znovu len ospravedlnil, že sa ponáhľa do Sobraniec na ďalšie stretnutie a už len dodal, že áno budeme sa tým zaoberať!!!

Bohužiaľ o tom je toto všetko, že Košičania očakávajú od kompetentných ľudí, že s nespratnými Rómmi začnú robiť poriadky, lebo sami sa neprispôsobivých Rómov boja a neuvedomujú si, že ak nepodporia tých kompetentných svojimi hlasmi, že aj tí kompetentní majú z nich strach, a ak tí na vysokých postoch necítia podporu od občanov, tak samozrejme radšej dajú od toho ruky preč. (A ruku na srdce: vieme, že mnohí politici myslia skôr na seba a svojich príbuzných ako na problémy nás bežných občanov a najmä tej chudobnej – pre nich – spodiny.)

PS. Všetky rozprávky končia tým, že dobro víťazí na zlom, takže toto rozprávka nie je, lebo expremiér aj napriek svojmu sľubu sa mi na moje sťažnosti dodnes nevyjadril!!!

Ladislav Serenča

Ficove referendum skončilo fiaskom

22.01.2023

Už takmer pred 2 rokmi som sa vyjadril, že vládnutie OĽaNO skončí predčasnými voľbami! Prekvapilo ma, že opozícia nespravila viac opatrení k tomu, aby predčasné voľby boli oveľa skôr. Veď len hlúposti koľké narobili Matovič so Sulíkom – už tie bohato stačili k povaleniu vlády. Dobrým príkladom je fakt, že kvôli ich unáhleným opatreniam proti Covidu prišlo [...]

S podvodníkmi sa na Slovensku roztrhlo vrece!

15.11.2022

V dnešnom denníku Pravda ma zaujal tento článok „Podvodníci sú prefíkaní. Takto vás budú presviedčať, že máte problém s bankovým účtom“ – autor článku vyzýva obzvlášť dôchodcov aby nenaleteli podvodníkom. „Podvodníci pracujú s emóciami, a tak sa snažia vo vás vyvolať pocit naliehavosti. Nechýba im vynaliezavosť a sú dobre zorganizovaní. Môže sa [...]

Študenti zabíjali sekerou!

13.11.2022

Aj v Česku prežili podobnú hrôzu útoku so sekerou, aká sa odohrala v Strednej odbornej škole v Novákoch. „Študent Strednej priemyselnej školy chemickej v Pardubiciach tam najprv nastražil výbušný systém a potom utiekol do iného mesta, kde sekerou zabil náhodného okoloidúceho. Keď ho dolapila polícia, otrávil sa.“ Zdroj hroza-v-cesku-student-zabijal-sekerou V článku [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

kormidlo

Mojim životným krédom je spravodlivosť a tou sa snažím riadiť. Ale v poslednej dobe svojou otvorenosťou už začínam liezť na nervy poniektorým ľuďom, takže asi sa im nepáči moja fotografia - asi budem musieť navštíviť plastického chirurga, aby som sa im zapáčil. :-D

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1,473
Celková čítanosť: 7648458x
Priemerná čítanosť článkov: 5192x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy